15.00: Fem Drager

16.30: Paulin Voss Band

18.00: Kongsberg Storband

19.30: Dark Roast

21.00: DJ Ole K

Bilder og omtaler:

JazzyJazz består av sju medlemmer som først ble forent i august 2017, da de begynte i samme klasse på musikklinja ved Kongsberg Videregående Skole. De er alle i 17-årsalderen med ambisjoner om å utøve musikk. Med to vokalister (Oda Høiberg og Ingebjørg Sæther Ribberud), en pianist (Einar Hjelle Løkling), en bassist (Hallgeir Mandelid Østensen), en trommeslager (Eoin O’Sullivan), en gitarist (Maja Lund Olstad) og en saksofonist (Mattias Djupnes Neteland), dekker bandet omtrent alle musikalske behov innenfor deres valgte spillestil og musikksjanger, nemlig jazz. JazzyJazz spiller opprinnelig kun coverlåter som «Feeling Good» og «Redbone», men man skal ikke se bort ifra at det snart kommer en original, da bandet ønsker å utvikle seg på flere områder.

En helt sjelden soulfulness kjennetegner Lisa Nybrotts musikk. Hennes stemmeprakt kan gi assosiasjoner til artister som Norah Jones, John Legend og Amy Winehouse. Lisa Nybrott en artist som gir av hele seg. Med sin sjelfulle musikk og silkemyke røst når hun ikke bare ut til folk, hun når inn til folk. Nybrott slapp sin debutplate i fjor og er utvilsomt en artist vi kommer til å høre mer fra i tiden som kommer. Bandet består av Hans Henrik Grønsleth (piano), Kjell Audun Holestøl (bass), Mats Lillehaug (trommer) og Marius Solevågseide (kor).

Trioen Fem Drager møttes på jazzlinja i Stavanger, høsten 2016. Siden da har de spilt konserter rundt om på Østlandet, blant annet i Oslo og Fredrikstad, og på jazzklubben Spor 5 i Stavanger, alltid til god respons og god kontakt med publikum. Besetningen vokal, kontrabass og trommer gir rom for et åpent lydlandskap som trioen vet å utforske. Lyriske melodier, gode basslinjer og drivende riff blandes med tekster om både det morsomme og det som rører ved oss, som sammen blir musikken til Fem Drager. Dermed blir musikken innholdsrik og spennende, uten å bli utilgjengelig. Både den gjengse konsertgjenger og den dypt musikkinteresserte vil kose seg på konsertene som har fremkalt latter, tårer, hodegynging og rockefot, med en trio som spiller uhøytidelig kvalitetsjazz.

Paulin Voss lager popmusikk med inspirasjon fra flere sjangre. Hun har bakgrunn som klassisk cellist og har deltatt som sanger og cellist på mer enn 80 norske og utenlandske plate innspillinger. Til Kongsberg Jazzfestival kommer hun med 3 av sine faste bandkollegaer, Ola Aanje (gitar/kor), Helge Nysted (piano) og Torstein Kinn (kontrabass/kor) – og er for veteran å regne i Festivalgata hvor hun har spilt 5 ganger tidligere. Foto: Dagfinn Hobæk

Epost: post at roligebilder.no
Tlf: 992 85 792

Kongsberg Storband – Bandet som tidligere har hatt så mange blivende dyktige jazzmusikere i rekkene, har igjen med seg en gjeng med spennende unge talenter. Jarle Storløkken har arrangert kjente låter av Steely Dan, John Scofield og Prince. Sammen med enkelte låter laget av bandets egne unge talenter, danner dette konserter med stor spennvidde og rom for mange solistinnslag. Jarle Storløkken og Jon Gunnar Tovsrud har samarbeidet om å få bandet i topp trim og vil lede det under festivalen.

Dark Roast slapp debutalbumet First Brew i mai og feirer det med å legge ut på en releaseturné sommeren 2018. Bandet har de siste 2 årene jobbet med å skrive, produsere og spille inn det som nå er blitt et album. Bandet henter sin inspirasjon fra både den råe og sjelfulle 70-talls soulen og fra dagens moderne soul og r&b. I First Brew har Dark Roast kokt sammen 10 spor til deres første brygg. Med harde blåselinjer, gamle instrumenter og stramme beats blir dette en festaften med høy svette-faktor. Johan Helland (vokal), Audun Haave Reknes (keys), Markus Hafsund Gundersen (bass), Bård Jønland Berg (trommer), Daniel Deltchev (saksofon), Adrian Barstad Andresen (trompet).

Ole K har vært dj rundt om i Norge siden slutten av nittitallet, hovedsaklig på barer og klubber i Oslo, Stavanger og Tromsø (også en del sene kvelder på Circa Cafe i Kongsberg, tidlig 2000- tall). Han spiller en salig blanding av (stort sett eldre) soul, funk, yacht rock, disco og pop. Ikke for sært, ikke for streit, men meget dansevennlig.

Andre artister

Bilde av Amund Stenøien Quartet
Energimølla