Billettsalgsuksess og ekstra bonus
Hurra, og gratulerer til publikum, festivalsjefen og hele hans stab, for nå er målet om billettsalg på et sted mellom 25.000 og 30.000 solgte billetter passert. Dette utløser en ekstrabonus fra en av festivalens hovedsponsorer; GKN Aerospace Kongsberg.
Festivalsjef Kai Gustavsen smiler fra øre til øre – målet om et billettsalg på mellom 25.000 og 30.000 er nådd og passert. Det betyr at konsertprogrammet nok en gang har truffet blink hos publikum.
Anita Nyheim, Executive assistant hos GKN er glad for at hennes firma er sponsor. «Jeg er strålende fornøyd med at Jazzfestivalen har solgt så bra» sier hun. Nyheim bedyrer også at «det er en glede at vi kan betale ut ekstra bonus som et puff for å skaffe flere gode artister til neste års festival». Det er første året GKN Aerospace Kongsberg er inne som hovedsponsor. GKN samlet i går cirka 360 ansatte til et eget arrangement, og Anita er “superfornøyd” med både oppmøtet og de kunstneriske innslagene.
Fra og med 2019 samarbeider jazzfestivalen og GKN Aerospace også om festivalens rekrutteringspris som i år gikk til bassisten Øystein Skjelstad Østensen. Hensikten med prisen er å stimulere unge musikere som har vist lovende og ambisiøse takter som jazzmusikere eller innenfor jazznær musikk.
Tekst: Anna Moxnes / Foto: Thomas Hegna og Birgit Fostervold